Agenţia Naţională de Integritate a constatat starea de incompatibilitate şi conflictul de interese în materie administrativă în cazul a 10 persoane prevăzute de Legea nr. 176/2010 şi a sesizat organele de urmărire penală în alte două cazuri. Două dintre cazuri se referă la doi aleși locali din județul Alba.


Comunicatul ANI: 

1. OGÂGĂU TRAIAN,  Primar al Orașului Sîngeorz – Băi, Județul Bistrița – Năsăud CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV În perioada exercitării funcției de primar, a încheiat în data de 28 martie 2018 un act juridic privind închirierea unei suprafețe de teren aflate în domeniul privat al Orașului Sîngeorz-Băi, încheiat între Primărie și tatăl persoanei evaluate, fără să existe o Hotărâre a Consiliului Local privind aprobarea încheierii acestui contract. Astfel, persoana evaluată a înălcat dispozițiile art. 76, alin. (1) din Legea nr. 161/2003. 

2. ISTRATE FLORENTINA, Viceprimar al Comunei Tătulești, Județul Olt INCOMPATIBILITATE

În perioada 22 iunie 2016 – 04 septembrie 2017 a deținut și exercitat simultan funcția de viceprimar și calitatea de comerciant persoană fizică, încălcând astfel dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003. 

3. BREBENEL MIHAI ȘTEFAN,   Consilier Local în cadrul Consiliului Local al Comunei Dobroești,  Județul Ilfov CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În calitate de consilier local a participat la deliberarea și adoptarea Hotărârii Consiliului Local din data de 28 februarie 2019, respectiv a proiectului de hotărâre privind aprobarea documentației de urbanism faza PUD – construire condominium 16 unități locative, al cărui beneficiar este o societate comercială, în cadrul căreia mama persoanei evaluate deține calitatea de asociat și administrator. Astfel, persoana evaluată a încălcat dispozițiile art. 70 din Legea nr. 161/2003, ale art. 46 din Legea nr. 215/2001, precum și ale art. 75, lit. a) și art. 77 din Legea nr. 393/2004. 

4. PÎNDICHI DAN, Consilier Local al Orașului Ovidiu, Județul Constanța INCOMPATIBILITATE

În perioada 04 iulie 2017 – 05 iulie 2019 a exercitat simultan funcția de consilier local și calitatea de angajat cu contract individual de muncă în cadrul aparatului de specialitate al primarului. Astfel, persoana evaluată a încălcat dispozițiile art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003 și nu a respectat dispozițiile art. 91, alin. (3), teza I din același act normativ. 

5. HORONCEANU ALEXANDRU, Consilier Local în cadrul Consiliului Local al Comunei Pârjol,  Județul Bacău INCOMPATIBILITATE

Începând cu data de 25 iunie 2016 deține și exercită simultan funcția de consilier local și calitatea de angajat cu contract individual de muncă în cadrul aparatului de specialitate al primarului, încălcând astfel dispozițiile art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003. 

6. CIOARA NICOLETA,  Consilier Local în cadrul Consiliului Local al Comunei Ciuruleasa,  Județul Alba INCOMPATIBILITATE

În perioada 24 iunie 2016 – 09 octombrie 2017 a deținut și exercitat simultan funcția de consilier local și calitatea de angajat cu contract individual de muncă în cadrul aparatului de specialitate al primarului, încălcând astfel dispozițiile art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003. 

7. TUDOR ȘTEFAN,  Consilier Local în cadrul Consiliului Local al Comunei Dobrești,  Județul Argeș INCOMPATIBILITATE

În exercitarea actualului mandat de consilier local, o societate comercială în cadrul căreia fiul persoanei evaluate îndeplinea funcția de administrator, a încheiat în data de 12 mai 2017 un contract de prestări servicii cu Primăria comunei Dobrești. Astfel, persoana evaluată a încălcat dispozițiile art. 90, alin. (1) și alin. (2) din Legea nr. 161/2003. 

8. MORARIU MARIN,  fost Consilier Local în cadrul Consiliului Local al Orașului Cugir, Județul Alba INCOMPATIBILITATE

În perioada 15 septembrie 2017 – 17 ianuarie 2020 a deținut și exercitat simultan funcția de consilier local și pe cea de director general în cadrul unei societăți comerciale de interes național, având ca acționar Statul Român reprezentat prin Ministerul Economiei și Comerțului. Astfel, persoana evaluată a încălcat dispozițiile art. 88, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003. 

9. MUSCĂ MIHAELA-CRISTIANA, Funcționar public în cadrul Consiliului Județean Botoșani – Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului INCOMPATIBILITATE

În perioada 2014 – 2020 a deținut și exercitat simultan funcția publică de consilier în cadrul Consiliului Județean Botoșani – Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului și funcția de psiholog cu drept de liberă practică în cadrul unui cabinet individual, încălcând astfel dispozițiile art. 96, alin. (1) din Legea nr. 161/2003. 

10. NEMEȘ ILIE,  Funcționar public în cadrul Primăriei Orașului Călimănești, Județul Vâlcea SESIZARE PARCHET

Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Brezoi, Județul Vâlcea, cu privire la posibila încălcare de către NEMEȘ ILIE, Funcționar public în cadrul Primăriei Orașului Călimănești, Județul Vâlcea, a dispozițiilor art. 301 din Codul Penal (în vigoare în perioada de referință). În calitate de membru al Comisiei de recepție a semnat procesul verbal de recepție al lucrării „Campus Școlar la G.Ș.E.A.S. Călimănești”, din data de 15 iulie 2016, având un interes de natură patrimonială pentru soția acestuia, în calitate de diriginte de șantier. Având în vedere cele de mai sus, rezultă indicii privind săvârșirea infracțiunii de „conflict de interese penal”, prevăzută de art. 301, alin. (1) din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal (forma în vigoare începând cu data de 28.07.2017).

11. POPESCU SILVIU GHEORGHE, Manager de proiect în cadrul Agenției pentru Protecția Mediului Sibiu, Județul Sibiu SESIZARE PARCHET

Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Sibiu, cu privire la posibila încălcare de către POPESCU SILVIU GHEORGHE, Manager de proiect în cadrul Agenției pentru Protecția Mediului Sibiu, Județul Sibiu, a dispozițiilor art. 301 din Codul Penal. În calitate de manager de proiect și de persoană responsabilă cu certificarea în privința realității, regularității și legalității, a semnat și avizat documente emise de o persoană fizică autorizată, al cărui titular este soția acestuia, având un interes de natură patrimonială în valoare de 61.638,64 lei. Având în vedere cele de mai sus, rezultă indicii privind săvârșirea infracțiunii de „conflict de interese penal”, prevăzută de art. 301, alin. (1) din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal (forma în vigoare începând cu data de 28.07.2017).

12. SĂNDULESCU NICOLAE,  fost Șef laborator Radiologie și Imagistică Medicală în cadrul Spitalului General C.F. Ploiești, Județul Prahova INCOMPATIBILITATE

În perioada 22 noiembrie 2016 – 01 februarie 2018 a exercitat simultan funcția de șef laborator în cadrul Spitalului General C.F. Ploiești și calitatea de administrator în cadrul unei societăți comerciale, încălcând astfel dispozițiile art. 185, alin. (15) din Legea nr. 95/2006, coroborat cu art. 178, alin. (1), lit. g) din același act normativ (în vigoare începând cu data de 22.11.2016).  

Persoanele evaluate au fost informate despre declanșarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiază – de a fi asistate sau reprezentate de un avocat și de a prezenta date sau informații pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. BREBENEL MIHAI ȘTEFAN și POPESCU SILVIU GHEORGHEnu au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apărare.