NESIMȚIRE: APROAPE 400.000 EURO A ÎNGHIȚIT DN1-PEPINIERA DE GROPI

Spread the love

*Peste 337 de gropi de la Aiud la Alba Iulia și peste 230 de gropi de la Alba Iulia la Sebeș *Radiografia unui drum care ne-a “păpat” nouă tuturor în 2018 nu mai puțin de 356.837 de euro *INCOMPETENȚĂ maximă și bătaie de joc: peticiri în neștire, asfaltări la rece fără niciun rezultat și o groapă în care se bagă bani cu nemiluita!

După primele zile cu temperaturi mai blânde
putem număra cu atenție rezultatele unei companii pline de incompetență și care
dă românilor mereu umilințe peste umilințe: Compania Națională de Administrare
a Infrastructurii Rutiere.

De pildă, pe cel mai circulat drum din județul
Alba, DN1, numai pe tronsonul Aiud-Alba Iulia pe un singur sens de mers am numărat
vineri 1 Februarie nu mai puțin de 337 de gropi (cu mențiunea că deja pe la Sântimbru,
pe la 250, credem că am început să omitem destul de multe). Dacă am dubla
(pentru ambele sensuri, că doar nu credeți că pe sensul Alba Iulia-Aiud
lucrurile stau mai fericit), am ajunge la peste
600
de gropi, deformări ale
asfaltului bituminos, cratere și petice decopertate.

Noi le-am plătit 356.837 de euro. Ei (CNAIR) ne-au dat peste 600 de gropi!

Și vorbim de un drum pe care anul trecut s-au
făcut mai multe serii de plombări și reparații. Un lucru însă se pare că nu îl
pricep mai marii CNAIR: nimic nu se leagă atunci când se fac lucrurile prost și
se gândește totul pe genunchi.

Mentalitatea românească de a pune petice lângă
petice pe un drum ce este evident ieșit din orice uz sau garanție și-a dovedit
demult ineficiența. Și atunci de ce se mai continuă astfel? Poate pentru că
este cea mai ușoară modalitate să se sifoneze bani? Poate pentru că urmează doi
ani electorali și au nevoie de bani în campanii să îi prostească din nou pe cei
care pun semnul egal între un vot și trei mici sau 10 lei în plus la pensie? Sau
poate că numai atâta îi duce capul pe cei care cred că în România nimic nu se schimbă
și merge și așa, respectiv pe decidenții din CNAIR.

Lucrări
fără garanție! Sau cum
16 miliarde de lei vechi sunt aruncați în van!

Cert este că din punct de vedere tehnic o
lucrare de plombare nu are nicio garanție de execuție. Surse din Secția Drumuri
Naționale Alba ne-au declarat sub protecția anonimatului că nimic din ce se
execută ca și lucrări de plombare a gropilor nu are vreo garanție. Nimeni nu
poate oferi astfel garanție de 1,2,3 sau X ani pentru o plombare. De unde se și
poate fura cu acte în regulă: Nimeni nu poate urmări sau cântări materialul de
plombare necesar unei singure gropi. De asemenea, nimeni nu stă să numere numărul
de petice, ci se debitează totul pe tronson de drum!

Mai mult, specialiștii din cadrul Facultății
de Construcții din Timișoara ne-au dezvăluit și faptul că asfaltul românesc
conține foarte multe impurități (nisip,pietriș), astfel că după turnare, după
câteva ploi, apa îl spală și își face loc până la stratul de rezistență. Astfel
se face că în fiecare iarnă ochiul de apă rezultat prin înghețare duce la
pușcarea structurii bituminoase.

Cert este un lucru: Nici CNAIR nici vreo altă
firmă nu eliberează garanții pentru o plombă aplicată sau pentru reparațiile
parțiale (decopertări, asfaltări pe porțiuni fără a se umbla la structura de
rezistență a drumului). Practic garanțiile pe lucrări se pot elibera numai la
momentul în care se decopertează un tronson și se lucrează inclusiv la stratul
de suport, turnându-se apoi covor asfaltic pe un întreg tronson.  

Asfaltările
la rece – o soluție extrem de scumpă prin ineficiența sa

Începând de săptămâna trecută după topirea
zăpezii Secția Drumuri Naționale Alba a pornit deja o amplă campanie de plombare
a drumurilor naționale de pe raza întregului județ. O soluție de avarie, care
prelungește însă aceeași stare de nemulțumire și hoție. Practic în mai toate
gropile din asfalt se pune o mixtură asfaltică specială, compactată apoi fie cu
cilindrul, fie cu papucii și lopețile muncitorilor. Cât de durabilă este însă o
astfel de lucrare? Pe un drum cu circulație scăzută și autovehicule cu masa
maximă admisă de 3 tone, ar fi o soluție optimă.

Pe un drum național, unde se circulă cu încărcături
de peste 50 de tone a folosi această tehnică este ca și cum ai arunca banii pe fereastră.
Și asta cu bună știință! Mentalitatea din spatele acestor lucrări pare a fi:
dacă avem gropi, vă plângeți că avem gropi. Dacă le asfaltăm, că de ce le
asfaltăm?!?

 Ceea ce
este corect până la un punct: CE AR FI SĂ LE ASFALTĂM AȘA CUM TREBUIE!! CU
MATERIALE DE CALITATE, respectând grosimea unui drum care într-o iarnă este
supus la cel puțin 5-6 reprize de îngheț-dezgheț de profunzime. Ce ari fi să
consolidăm în fiecare an câteva zeci de km de drum național, pe care în
următorii 6-10 ani să nu mai trebuiască să intervenim?

Prin urmare, când ne bucurăm că îi vedem pe
cei care în această perioadă încurcă circulația pentru a se face că lucrează
aruncând câte o lopată de asfalt în câte o groapă ar trebui să ne gândim că
exact în acel moment din buzunarele noastre “Dorel” ne mai fură câteva milioane de lei…

Post-ul NESIMȚIRE: APROAPE 400.000 EURO A ÎNGHIȚIT DN1-PEPINIERA DE GROPI apare prima dată în Ziarul Apulum.

Source: Stiri Sebes Ziarul Apulum


Spread the love

Comentarii

Comentarii