Am revenit după mai bine de două săptămâni cu fotografii noi privind stadiul lucrărilor pe lotul I al autostrăzii Sebeş-Turda, sau mai nou denumită de autorităţi Mureş-Arieş.
Faţă de începutul lunii februarie lucrările au avansat atât în ce priveşte organizarea de şantier, din zona Drîmbar, dar şi la decopertările propriu zise de pe traseul viitoarei autostrăzi. În acest moment au fost aproape finalizate lucrările la birourile şi clădirile administrative de unde se vor coordona lucrările la lotul I al autostrăzii Sebeş-Turda.
Autostrada Sebeş-Turda(Mureş-Arieş) sau A 10 cum este numită oficial va face legătura dintre Autostrada A 1 şi Autostrada A3.
Nodul rutier care face legătura între autostrada Sebeș-Turda și tronsonul Orăștie-Sibiu al culoarului IV pan-european, va fi construit la câteva sute de metri de sensul giratoriu de la intrarea în Sebeș dinspre Alba Iulia.
Autostrada Sebeş-Turda are o lungime de 70 de kilometri şi este împărţită în patru loturi:
Lot 1-17,0 km de la intrarea pe autostraadă în Sebeş până la Pârâul Iovului. Constructorii acestui tronson sunt asocierea de firme SC Impresa Pizzarotti & C SpA – SC Pomponio SRL. Costul acestui lot este de: 539.488.704 lei
Lot 2 – 24,3 km de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud. Lucrările vor fi realizate de asocierea de firme Aktor SA – SC Euroconstruct Trading SRL. Cost: 460.019.270 lei.
Lot 3 – 12,5 km de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea, constructori: asocierea Tirrena Scavi SpA, Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A. Cost: 420.511.921 lei
Lot 4 – 16,3 km de la nodul Decea până in Turda, constructori: asocierea Porr Construct SRL, Porr Bau GmbH. Cost: 470.004.894 lei.