Utilizarea numărului unic de urgenţă 112 un succes în România

Utilizarea numărului unic de urgenţă 112 un succes în România

0

Potrivit celui mai recent raport al Comisiei Europene, România se situează printre statele membre cu cei mai buni timpi de reacţie (sub 10 secunde) şi o acurateţe sporită în localizarea apelanţilor la numărul unic de urgenţă 112.
Ţara noastră face parte dintre cele 5 state membre care reprezintă exemple de bună practică în termen de furnizare a datelor necesare pentru analiza sistemului.
Serviciul de Telecomunicaţii Speciale este organul central al statului, care administrează, exploatează, întreţine şi dezvoltă Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă.
Timpul mediu de reacţie este de 3,68 secunde şi este înregistrat în cazul a 94,63% dintre apelurile la numărul 112.
În ce priveşte localizarea apelanţilor, doar în 2% dintre cazuri ea nu este posibilă, acurateţea localizării fiind de 97,20% pentru reţelele de telefonie fixă şi de 99,27% pentru cele de telefonie mobilă. În cazul ţării noastre, atât folosirea numărului 112 cât şi localizarea apelantului funcţionează şi în roaming.
România este una dintre puţinele ţări membre UE în care 112 este număr unic de urgenţă.
În urma campaniilor de educare şi informare desfăşurate de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, în ţara noastră, numărul de apeluri false a scăzut în ultimii ani cu aproximativ 25 % şi se situează la circa 65 de procente, înscriindu-se în media înregistrată şi în statele europene cu tradiţie în domeniu.
Pe ansamblul Uniunii, Comisia Europeană a făcut apel la toate statele membre să îşi intensifice eforturile în vederea unei mai bune localizări a apelanţilor şi pentru facilitarea accesului la numărul unic de urgenţă 112 a persoanelor cu dizabilităţi.