STP Alba apreciată de primarul capitalei – Sorin Oprescu

STP Alba apreciată de primarul capitalei – Sorin Oprescu

89

stp albaSocietatea de Transport Public Alba Iulia – STP și directorul general Stelian Nicola au fost numiți, prin dispoziție a primarului capitalei, Sorin Oprescu, în Grupul de lucru pentru realizarea Planului Integrat de Mobilitate în municipiul București și zona sa regională de influență în transport.

Din acest grup de lucru mai fac parte Metrorex, CFR Călători, RATB, câteva universități, Ordinul Arhitecților și Uniunea Română de Transport Public.

STP Alba Iulia este singurul operator de transport local din afara Bucureștiului care a fost invitat să facă parte din această structură.

Aceasta reprezintă o confirmare a calității serviciilor de transport local metropolitan implementate pentru prima dată în România la Alba Iulia, pentru unitățile administrativ – teritoriale membre ale AIDA – Transport Local și totodată o recunoaștere a muncii depuse de colectivul de specialiști ai STP.

Operatorul din Alba Iulia are mai multe atuuri pentru care este considerat unul dintre transportatorii de top din România.

STP prestează, începând cu septembrie 2012, primul serviciu de transport public metropolitan (urban) din țară, structurat pe șapte zone tarifare și cu valabilitate orară a biletelor.

Experiența acumulată deja în acest domeniu este foarte importantă pentru alegerea făcută de primarul Sorin Oprescu.

Cea mai mare realizare este asigurarea în Zona Metropolitană Alba Iulia de servicii publice integrate de transport călători, cu serviciu unic de informații, regim unic de taxare a biletelor și orar unic de transport.

Începând cu octombrie 2012, după implementarea sistemului de transport public local existent în Alba Iulia, la aceleași standarde de calitate, și în comunele din arealul AIDA- TL, numărul călătoriilor efectuate prin transportul public metropolitan între Alba Iulia și comunele limitrofe (zonele tarifare 2-7) a crescut cu 43% față de ianuarie – septembrie 2012.

În cifre absolute, numărul călătoriilor suplimentare a fost de 27.300 pe lună. Calculând în funcție de zilele lucrătoare, rezultă că s-au efectuat cel puțin 1050 de călătorii suplimentare pe zi. Este vorba despre 525 călători unici pe zi care au intrat în Alba Iulia folosind transportul public în detrimentul autoturismului.

Dacă luăm în considerare pentru aceștia o rată medie de ocupare de 2,5 persoane/autoturism, rezultă minim 210 autoturisme dezlocuite în fiecare zi din traficul din municipiul nostru, la orele de vârf (7,30-8,15). Aceasta se traduce și prin 210 locuri de parcare pe zi disponibile suplimentar, față de perioada anterioară implementării transportului metropolitan.

În condițiile în care mai adăugăm și reducerea emisiilor de CO2 din municipiu, obținem deja tabloul interesului administrației din București față de modelul implementat la Alba Iulia. Practic, Primăria municipiului București urmărește aceleași obiective implementate cu succes la Alba Iulia, însă la o scară mult mai mare.

89 Comentarii

Adaugă părerea ta

Comentariu:

Nume:

Email:

Website:

four × three =