Sătenii din şapte comune din Alba, mai aproape de piaţa muncii prin...

Sătenii din şapte comune din Alba, mai aproape de piaţa muncii prin programe de iniţiere, perfecţionare şi calificare profesională

33

Programele de formare profesională, care contribuie la creşterea şanselor de găsire şi menţinere a unui loc de muncă pentru locuitorii de la sate, sunt organizate gratuit, printr-un proiect derulat de către Asociaţia „Centrul de Resurse pentru Servicii Sociale- CERESS Alba“, în parteneriat cu SC Tobimar Construct SRL Alba Iulia.

Beneficiarii proiectului sunt persoane care muncesc în propria gospodărie, şomeri de lungă durată, persoane în căutarea unui loc de muncă, dar şi persoane inactive (casnice) din comunele: Pianu, Vinţu de Jos, Galda de Jos, Sântimbru, Săsciori, Ighiu, Șugag.

Specialiştii proiectului s-au deplasat în localităţile rurale amintite, unde au furnizat gratuit servicii de informare profesională, consiliere şi orientare profesională, evaluare vocaţională, medierea muncii și consultanță antreprenorială pentru 104 persoane. Fiecare a primit cel puțin un serviciu. Practic, au fost instruiţi cum să-şi caute un loc de muncă, cum să se prezinte la un interviu de angajare și au aflat informaţii despre piaţa muncii şi evoluţia ocupaţiilor, dar și cum să înceapă o afacere pe cont propriu.

Cinci programe de iniţiere, calificare, perfecţionare

De asemenea, au fost ajutaţi să ia o decizie în plan profesional şi au fost evaluaţi în vederea înscrierii la programe de formare profesională continuă în ocupații solicitate pe piața muncii.

În luna februarie, a demarat programul de calificare pentru ocupaţia de „Administrator pensiune turistică“. Cursurile teoretice și practice sunt urmate, în regim de gratuitate, de 28 de persoane, în comuna Șugag. Tot aici, va fi organizat un alt program de calificare pentru această ocupație pentru cel puțin încă 20 de persoane. Prin proiect va mai fi organizat încă un curs de calificare pentru ocupația de „Lucrător comercial“, la Ighiu. Programul de inițiere în ocupația de „Utilizare calculator, prelucrare informații“ se va organiza la Galda de Jos, iar cel de „Competențe comune-competențe antreprenoriale“ la Sîntimbru și Săsciori. Cursurile de perfecţionare în ocupația de „Animator socio- educativ“ se vor derula în comunele Pianu de Jos și Vințu de Jos. Menționăm faptul că absolvenții acestor programe de formare vor primi certificate recunoscute pe piața muncii atât în țară cât și în Uniunea Europeană.

Cei care doresc să participe la unul din programele amintite mai sus pot să solicitate informații suplimentare la tel/fax: 0258/813800, persoană de contact Popescu Bianca – asistent manager sau Savu Maria – expert implementare, responsabil procese.

Proiect derulat în 42 de sate din Alba 

În cadrul proiectului a fost înființat un Centru de servicii integrate pentru dezvoltarea resurselor umane, care funcționează în comuna Pianu. Are rolul de a asigura legătura între beneficiarii proiectului și specialiștii centrului, astfel încât oferta de servicii să fie cât mai aproape de domiciliul membrilor grupului țintă, care trebuie implicați în rezolvarea problemelor pe care le au. În total, de serviciile proiectului vor beneficia cel puţin 200 de persoane din 42 de sate din cele șapte comune din Alba. Dintre acestea jumătate lucrează în agricultura de subzistenţă. Serviciile vor fi asigurate prin deplasarea specialiştilor proiectului în teren. Metodele de lucru ajută la completarea, diversificarea și îmbunătățirea serviciilor asigurate de instituțiile statului.

Proiectul se va finaliza în noiembrie 2013 și este co-finanțat de Fondul Social European, prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 „Investeşte în oameni!”, Axa prioritară: 5 „Promovarea măsurilor active de ocupare”, „Domeniul major de intervenţie: 5.2 „Promovarea sustenabilităţii pe termen lung a zonelor rurale în ceea ce priveşte dezvoltarea resurselor umane şi ocuparea forţei de muncă”.