A apărut primul volum complex despre activitatea de lobby din România

A apărut primul volum complex despre activitatea de lobby din România

82

Prima carte din România care abordează dinamica şi specificul activităţii de lobby a fost lansată săptămâna aceasta. Sub semnătura lui Ionuţ Tănase, volumul „Dinamica activității de lobby în România” prezintă într-o manieră deopotrivă ştiinţifică şi pragmatică evoluţia şi perspectivele de dezvoltare în activitatea de reprezentare a intereselor. Autorul este specialist în lobby şi comunicare politică și doctor în ştiinţele comunicării.
Cei care doresc să afle cu ce se ocupă lobbyiştii şi care este menirea lor în democraţie, care şi cât de legitime sunt grupurile de interese, ce deosebeşte lobbyul de traficul de influenţă sau dacă este necesară o lege a lobbyului în România au de acum la dispoziţie volumul „Dinamica activității de lobby în România”, apărut la editura Eikon din Cluj-Napoca.
Dincolo de meritul pionieratului în cercetarea complexă a lobbyului, cartea se remarcă prin siguranţa tonului, rigoarea demonstraţiei şi o impresionantă bibliografie de specialitate în domeniul lobbyului şi al comunicării politice. Volumul aduce o solidă contribuţie teoretică, deschizând câmpuri tematice noi şi constituind în acelaşi timp un adevărat manual pentru lobbyiştii şi politicienii români, precum şi o lectură utilă celor ce vor să înţeleagă mecanismele deciziei politice sau stereotipiile vizavi de lumea lobbyiştilor.
„Este o carte necesară pentru cei care vor să practice această activitate relativ nouă în peisajul politic autohton, în mod profesionist şi transparent, dar şi pentru politicienii care încă manifestă reticenţă în raport cu subiectul lobbyului. Activitatea de lobby în România este la finalul etapei de pruncie, căci piața de consultanță numără deja în jur de zece companii specializate în această nişă. Este aşadar loc de creştere şi de profesionalizare în arena persuasiunii politice. Lobbyul corect făcut şi, totodată, asumat este absolut legitim, fiind un element esenţial al democraţiei participative şi bucurându-se, după cum au arătat anchetele sociologice, de o percepţie pozitivă în rândul românilor. Las cititorii să descopere mai multe, inclusiv pe website-ul dedicat lobbyului şi prezentului volum –www.desprelobby.ro”, afirmă Ionuț Tănase, autorul volumului.
Lucrarea a primit referințe de excepție din partea a doi dintre autorii europeni experimentaţi şi consacraţi în cercetarea lobbyului – Prof. dr. Rinus van Schendelen şi Lionel Zetter – şi din partea unor lobbyişti care au pus bazele activităţii de lobby în România: Guy Burrow, fondatorul primei firme de lobby din România, şi Laura Florea, preşedintele primei asociaţii a lobbyiştilor români.
„Această carte aduce o contribuţie deosebit de valoroasă la dezvoltarea profesională şi la înţelegerea activităţii de lobby în România şi nu numai. Pentru cei care practică activitatea de lobby în România sau care intenţionează să se lanseze în domeniu, această carte este o lectură obligatorie” declară Lionel Zetter, autorul best-seller-ului „Lobbying, the Art of Political Persuasion”. În același timp, Laura Florea, președintele Registrului Român de Lobby şi profesor asociat la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării (Universitatea Bucureşti), apreciază că Ionuț Tănase „lansează o provocare comunității de experți în lobby, aceea de a aduce activitatea de lobby la nivelul de artă a persuasiunii politice”.
Cartea este disponibilă în librării începând cu data de 18 decembrie a.c.

Despre Ionuț Tănase, autorul volumului „Dinamica activităţii de lobby în România”

Licenţiat în Jurnalism în cadrul Universităţii „Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca (şef de promoţie în 2002), Ionuţ Tănase a aprofundat domeniul ştiinţelor politice prin studii de Master la Universitatea din Marne la Vallée, Franţa. În 2003, publică volumul „Comunicare politică şi integrare europeană”, fiind la acel moment profesor asociat al Facultăţii de Ştiinţe Politice, Administrative şi ale Comunicării din Cluj. În anul 2014, devine Doctor în Ştiinţele Comunicării al Universităţii „Babeş-Bolyai”.
Ionuţ Tănase activează de peste 10 ani în comunicarea cu autorităţile, coordonând strategii şi campanii de relaţii guvernamentale şi lobby în diverse industrii şi sectoare.

Pentru mai multe informaţii: www.desprelobby.ro
Pentru a contacta autorul: ionut.tanase@gmail.com